mandag 28. februar 2011

Om å bli mamma

Hvert år når ungene har bursdag, må jeg bare mimre om den dagen de ble født i tankene mine. I dag er det 14 år siden jeg ble mamma for første gang! Jeg hadde hørt at en fødsel skulle ta lang tid, iallefall første gangen. Og en ble ofte sendt hjem, om en dro for tidlig til sykehuset. Når jeg merket at det var noe på gang, hadde jeg veldig god tid. Så god tid at jeg sendte Bjarne tilbake til Ulsteinvik og jobb. (vi overnatta med mamma den natta) Jeg dro ikke på sykehuset før et par timer før hun var ute, og trodde jeg hadde all verdens god tid. Der jeg sendte mamma i kiosken for å kjøpe blad, som jeg slettes ikke fikk tid å lese. Og Bjarne, han rakk faktisk ikke fram før etter at Helene var født! Det er rart å tenke på at det er 14 år siden allerede. Og den lille babyen jeg fikk på magen den gang, er blitt en stor flott jente som elsker hester! Så gavene i år ble rideklær og penger til rideleir, som hun skal på til sommeren.

I går hadde vi et koselig familieselskap, og i dag har vi hatt venner på besøk! Nå er nesten kakene spist opp, og godt er igrunnen det!
Her er storejenta vår, tatt i familieselskap med minste jenta i familien på fanget.






















Håper dere har en flott mandagskveld!

2 kommentarer:

Marianne With Nor sa...

Gratulerer med dagen til skjønne snuppa di:-) Vi må få til ein strikkekveld igjen snart, kanskje neste fredag?? Planer da? Så vanskelig i veka og i helga drar vi til Stranda.

Håpe alt står bra til. Kjempefin kjole du har sydd. Og strikkekjolen er vel allerede i bruk??

Klem klem

Tussilago sa...

Hei til deg Linda.
Jeg klikket "neste blogg" da jeg var inne på min egen blogg...og havnet tilfeldigvis hos deg;) Så gøy! Du lager en kjempefin blogg. Jeg har ikke fått vandret helt rundt hos deg enda...og nå koker potetene...men jeg skal ta meg en større runde i bloggen din.