fredag 17. august 2012

August, drømmer, lengsel og litt skryt!

Det er rart med august.... jeg tør nesten ikke å si det, men det skjer noe i løpet av den måneden! Plutselig begynner jeg å se fram mot mørkere kvelder og inneaktiviteter...
Det blir mer tid til å holde på inne, tid til å forandre litt, male litt kanskje? Ommøblere må jeg helt sikkert, og jeg får lyst til å kjøpe og lage både det ene og det andre! Akkurat nå, tenker jeg litt på hva slags farger som kommer til å bli populære nå til høsten, for jeg har veldig lyst til å bytte ut puter og tepper. Og aller helst vil jeg jo lage det selv, he he... Og aller helst bør det jo være i favorittfargene mine, og favorittfargene begynner det å bli mange av etterhvert. Det aller meste er jo fint!
Det er så mange som er flinke til å blande sammen farger, slik at det blir helt slik som en selv vil. Så målet mitt i høst, må være å få mer farger inn i stua og kjøkkenet.
Her er en hvit krok i gangen vår, snart blir det nok litt forandring!
Høsten som jeg da skal innrømme at jeg gleder meg til, har med seg så mye kos! Jeg prioriterer ikke så ofte baking lengre, jeg var mye flinkere til det da ungene var små. Det hadde sikkert litt å gjøre med at jeg var hjemme på den tiden, og hadde mer tid. Her en dag fikk jeg innmari lyst på boller, og siden vi ikke hadde brød så ble det boller til kveldsmat. Det var veldig godt! 
Inneaktiviteter som strikking og søm, blir det også mer av når høsten kommer. Jeg har bestilt meg litt nytt stoff. Og jeg må bare få skryte av både Sydilla og En stor rull
Jeg bestilte stoff en kveld, og to dager etter lå begge pakkene på posten og ventet på meg! Sydilla har jeg bestilt fra flere ganger før, og er en stor favoritt. God service og ei hyggelig dame, og hun er så søt som alltid sender med litt snop fra Sverige! 
En stor rull, er det første gangen jeg handler hos. Hun har overtatt stofflageret til Tiljamid, som jeg har handlet hos før. Jeg kan vel si at "dessverre" har hun akkurat nå fått inn masse nydelig stoff. Så det spørs om jeg må handle litt til, selv om fornuften sier nei! 
Siden jeg begynner å lengte etter høst, måtte jeg en tur ut i hagen i det fine været. Bare for å minne meg selv, om at det faktisk fortsatt er sommer! De rosene som ikke er blitt spist opp, blomstrer så nydelig ute! Vi får vel håpe at sommeren varer noen uker til! Bare nyte fine temperaturer og lyse kvelder og deilige blomster dufter!
Nå skal jeg ta meg en tur på syrommet, ha en fin helg så lenge! 




1 kommentar:

Humlehagen sa...

Så koselig,Linda- helt enig med deg..nå gleder jeg meg også til høsten!:)Så mye kjekt i vente!:)